Némi méricskélés után sikerült az alap méreteket megszerezni. A méretek alapján elkészült papíron a konzol első verziója. Kiderült, hogy nem megfelelő a féknyereg helyzete, nem lehetne légteleníteni. A második rajzon már - úgy tűnik - megfelelő lesz a nyereg helye. A próbadarab elkészítése még hátra van, mivel nem találtam megfelelő, könnyen megmunkálható, de elég erős alapanyagot. Ha sikerül a próbadarab, kimaratom valami szakműhelyben. Nefilmezz tanácsára betervezésre került a gyári belső szimering mellé mégegy, a csapágy külső oldalára. "Szerencsére" olyan idióta méret kell, hogy még nem tudom honnan fogok szerezni.
Szülinapomra kaptam a Feleségemtől és az Anyósomtól két hátsó lengéscsillapítót. Gondoltam beteszem. Ha már úgyis szétszedem a hátulját, kiszerelem a kutyacsontokat is. Szóltam a szomszédomnak, hogy ha ráér déután, jöjjön segíteni betenni a Nivát a garázsba. Melóból hazaérve kipakoltam a két autót a kertből, majd betoltuk a garázsba. Csak a jobb első kerék volt leeresztve. Este, altatás után lementem, hogy nekiállok.
Fel voltam készülve, így jóadag wd40-et fútam a csavarokra. Nem túl hatékony csavarlazító. Egy óra alatt mindössze a keresztstab alsó csavarját tudtam kiszedni.
Másnap sikerült szereznem ipari felhasználásra szánt csavarlazítót. Ráírták: "kémiai csavarkulcs". Lenagyobb meglepetésemre a kezelés alá vett csavarokat nagyobb erőfeszítés és kalapács nélkül, sima racsniskuccsal sikeült kinyitni. Ezután a bal hátsó gátló cseréje mellett döntöttem. A csavarlazító segített, a csavarok engedtek.
Folyt. köv. hamarosan.
Rájuk fért a csere. Kézzel sem volt nehéz mozgatni, és kicsit kotyogott is. Az új gátlókkal talán már a műszakit is elviseli. Nameg jobban is néz ki.
A jobboldali gátló cseréje egyszerűbb volt, bár a felső csavarnál kicsit útban volt a fékerőszabályzó.
Nekiláttam a kerszstab jobb oldali csavarjához. Kapott csavarlazítót bőven. Nagynehezen megindult, viszont a rugó útban van, így nem tudtam kivenni a csavart.
Valamelyik este leveszem a jobb gátlót, és leengedem a hidat. Ha kijött a rugó, a csavar is kifér.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.