Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2011.10.02. 21:16 Manodesign

Gátlók és kutyacsontok

Az elmúlt időszakban kicsit el voltam foglalva. Néhány estét sikerült rászánnom, hogy kitaláljam a hátsó tárcsafék konzolját.
Némi méricskélés után sikerült az alap méreteket megszerezni. A méretek alapján elkészült papíron a konzol első verziója. Kiderült, hogy nem megfelelő a féknyereg helyzete, nem lehetne légteleníteni. A második rajzon már - úgy tűnik - megfelelő lesz a nyereg helye. A próbadarab elkészítése még hátra van, mivel nem találtam megfelelő, könnyen megmunkálható, de elég erős alapanyagot. Ha sikerül a próbadarab, kimaratom valami szakműhelyben. Nefilmezz tanácsára betervezésre került a gyári belső szimering mellé mégegy, a csapágy külső oldalára. "Szerencsére" olyan idióta méret kell, hogy még nem tudom honnan fogok szerezni.
Szülinapomra kaptam a Feleségemtől és az Anyósomtól két hátsó lengéscsillapítót. Gondoltam beteszem. Ha már úgyis szétszedem a hátulját, kiszerelem a kutyacsontokat is. Szóltam a szomszédomnak, hogy ha ráér déután, jöjjön segíteni betenni a Nivát a garázsba. Melóból hazaérve kipakoltam a két autót a kertből, majd betoltuk a garázsba. Csak a jobb első kerék volt leeresztve. Este, altatás után lementem, hogy nekiállok.
Fel voltam készülve, így jóadag wd40-et fútam a csavarokra. Nem túl hatékony csavarlazító. Egy óra alatt mindössze a keresztstab alsó csavarját tudtam kiszedni.
stab
Másnap sikerült szereznem ipari felhasználásra szánt csavarlazítót. Ráírták: "kémiai csavarkulcs". Lenagyobb meglepetésemre a kezelés alá vett csavarokat nagyobb erőfeszítés és kalapács nélkül, sima racsniskuccsal sikeült kinyitni. Ezután a bal hátsó gátló cseréje mellett döntöttem. A csavarlazító segített, a csavarok engedtek.
gátló
Folyt. köv. hamarosan. gátló
Rájuk fért a csere. Kézzel sem volt nehéz mozgatni, és kicsit kotyogott is. Az új gátlókkal talán már a műszakit is elviseli. Nameg jobban is néz ki.
új gátló
A jobboldali gátló cseréje egyszerűbb volt, bár a felső csavarnál kicsit útban volt a fékerőszabályzó.
Nekiláttam a kerszstab jobb oldali csavarjához. Kapott csavarlazítót bőven. Nagynehezen megindult, viszont a rugó útban van, így nem tudtam kivenni a csavart.
csavar
Valamelyik este leveszem a jobb gátlót, és leengedem a hidat. Ha kijött a rugó, a csavar is kifér.

Szólj hozzá!

Címkék: javítás fejlesztés micimackó szerelés fék offroad kézifék nefilmezz szilent


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr463272906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása