Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2009.12.17. 20:18 Manodesign

Középkonzol szenvedés

Az elmúlt két hétben nem mozdult a Niva. Nekiláttam, hogy a kiszedett rádió helyén lévő űrt megtöltsem. Kultúráltabb állapotba akartam hozni az áramtalanítót, a gyűjtáskapcsolót, és a többi vacakom kapcsolóit. Tarthatatlan állapotnak ítéltem a mindenféle vezetékeken lógó biztiket is.
Sokáig kerestem a neten klönféle weboldalakon sorolható biztialjazatot, végül a tatai és országbíró utca sarkán találtam egy boltot, ahol árultak olcsón. Mevettem, de nem teljesen az, amit akartam, Sebaj meglátjuk, hogy tudom megoldani.Hetekig kerestem valami olyan lapot, amit fel tudok használni alaplapnak. Szereztem egy dobozt. Valami plexi-szerű anyagból van. Gondoltam dekopírral kivágom. Majdnem sikerült is. A dekopír elég gyorsan mozog ahhoz, hogy megolvassza a lapot. Két-háromszori vágással sierült is kivágni a szükséges mintát. Némi sorjázás után beleillesztettem a kapcsolókat meg egyebeket. Úgy tűnt, hogy jó. Minden a helyén. Felmatricáztam piros matricával, hogy valahogy kinézzen. Másnap este nekiláttam az autóba szerelni. Minden vezetéket ami kellhet megcsináltam, majd bekötöttem a helyükre. Becsavartam a táblákat. Ilyen lett:
Középkonzol v1.0beta
Aztán jött a meglepi. Ha épp hármast akarok váltani, a váltókar leveri az áramtalanítót. Rendben. Otthagytam.
Másnap nekiláttam átkendácsolni. Kitoltam az áramtalanítót a bal oldalra. Visszatettem a helyére a lapot. Így az egyesnek van útba. Illetve a váltókar nem éri el, de a kezem, ami fogja, az igen.Megint halogattam egy kicsit a befejezést. Több napra. Hétvégén megint nekiláttam. Az alsó lapot sikerült eltörnöm, így a külső méreteit nem tudtam átrajzolni. Megszerkesztettem újból. Megint szenvedés a kivágással. Mikulásra kaptam Anyósomtól 22es és 30as lapos fafúrót. Azzal kicsit könnyebben ment a vészvillogó, illetve a szivargyújtók helyének kivágása. Második felvonásra már a felső panelbe tettem az áramtalanítót és a gyújtás kapcsolóját, és az alsóba a biztiket és kapcsolókat. Tegnap este jött el az ideje a beszerelésnek. A biztialjzatra kötött vezetékek éppen elérnek a kesztyűtartóban elhelyezett sorkapocsba. Miután elkészültem be akartam indítani. Jót tett neki a két hetes állás. Az önindító alig akarta megforgatni a motort. Nem indult be. Nem volt gyújtás. Némi keresgélés után rádugtam a gyújtás reléjére a +12 V-os betáp vezetékét is. Így már beindult. Ilyen lett:
Középkonzol v1.1beta
A feliratozás még hátra van.
Bűvészkedtem egy kicsit a vezetékekkel. Ez az áramtalanító csak egy egypólusú kapcsoló. Ha járó motornál kikapcsolom, kiakad a fordilatszám-mérő, és nem áll le. Próbáltam megoldani, hogy le is állítsa a motort, de nem ment. Direkt ötlábas relét tettem a gyújtáshoz, hogy ha elejt a relé akkor az autó +12 V-ját (amin az autó gyári berendezései és a generátor is van) kapcsolja ellenálláson keresztül testre. Hiába. Ha viszont kézzel lehúzom a relé bemenő 12 voltját, akkor megáll. Az a baj, hogy ha kikapcsolom az áramtalanítót, a generátor tovább dolgozik, tehát a relé működtető mégnese nem ejt ki. Ki kell találnom a megoldást. A legjobb az lenne, ha megvenném a FIA áramtalanítót. Persze ki tudja. Szóltam a Jézuskának az ügy érdekében.

Szólj hozzá!

Címkék: hiba niva javítás fejlesztés micimackó szerelés áramtalanító tápvezeték


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr1001605234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása