Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2011.03.19. 23:55 Manodesign

New Project started

Belekezdtem. A héten volt egy kis szabadidőm, így nekiálltam hátsó tárcsafék pojektnek. Nefilmezz kölcsönadott egy bontott üres hátsó hidat, meg két féltengelyt hogy legyen min megtervezni a szükséges alkatrészeket. A hídról volt lepusztítanivaló rendesen.

hulladék

Ez mind lejött a hídról, és ilyen lett:

híd

A következő lépés az egész megtisztítása lesz. Először nagynyomású mosóval, majd drótkoronggal. Gondoltam, elviszem homokfújatni, de jobban meg kellene hozzá pucolni, mintha simán lefesteném. A továbbiakban be kell szereznem pár cuccot:
- első féknyergek
- féktárcsák
- fékbetétek
- hátsó kerékcsapágyak
- csavarok a kutyacsontokhoz és a lengéscsillapítókhoz.
A lengéscsillapító áraknak még utánanézek, ha belefér a keretbe, akkor cserélve lesz az is.
A hidrós kézifékhez fékolajtartály, némi flexi- és merev fékolajcső és csatlakozók.

Közben utánanéztem a féktárcsa méreteinek. A tárcsa teljes vastagsága mintegy 5 cm. Ha a féltengely belső, híd felőli részére teszem, akkor kicsi közdarab kell, viszont a hátsó nyomtáv kb 3 centivel kisebb lesz. Ezt semmiféleképp nem akarom. Ebben az esetben hosszú tőcsavarok és nyomtávszélesítő kellene. Ha a külső részre teszem, a fékdob helyére, nagyobb lesz a tengelyirányú távolság, viszont a nyomtáv sem csökken és a tőcsavar is maradhat.
A féknyeregtartó konzol helyére két lehetőséget látok.
Az egyik szerint a híd végére a diffi felőli oldalra kerül. Ide:
híd vége
A másik megoldás szerint a csapágy rögzítő lapja elé kerül a kerék felőli oldalra. Ide:
csapágyház
Az a megoldás lesz megvalósítva, amelyiknél kisebb lesz a távolság a gyári féknyereg felfogatási pontja és a felfelkvő felület síkja között. Mindkét esetben három csavarral szeretném a hídhoz fogatni a közdarabot, kicsi lehetőséget hagyva az esetleges elmozdulásnak, illetve csavarodásnak.
A fékrendszer rajzainak átnézése után arra az elhatározásra jutottam, hogy az üzemi fék a dupla dugattyús részbe fog kerülni. Ha az egydugattyús részre tenném, az a fékbetét végét nyomná, ami gyors félrekopáshoz vezetne. A kézifék meg nem a lassításhoz készül, így, ha csak a betét végét fogja a kézifék, a rögzítés biztosított lesz, de nem lesz rendellenes kopás.

Szólj hozzá!

Címkék: niva fejlesztés szerelés fék kézifék nefilmezz


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr82754668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása