Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2009.02.25. 17:03 Manodesign

Hűtő

Azt hiszem, már említettem, hogy folyt a fűtéscsap. Megvettem az újat.
A hűtővíz leereszőcsavarjához le kellet bontani a kartervédőt, meg még egy lemezt. Le akartam ereszteni a hűtővizet, de rossz csavart kezdtem el tekerni, így sikerült letépni a hűtőről a leeresztő csapot. A fűtéscsapot nagynehezen sikerült leszedni. Tök jó helyen vannak a csavarok. Az új csaphoz kaptam egy darab tömítést. Mivel a régi, mondhatni már nem volt, úgy döntöttem, egy régi gumiszőnyegből vágok kettőt, mindkét oldalra. A csap nehezen ugyan, de visszament a helyére. Kibogarásztam a hűtőt a helyéről. A bilincsek nem nagyon akarták elengedni a csöveket, úgyhogy levágtam őket.
Neten elkezdtem keresgélni Niva hűtőt. Találtam párat. a legjobb ajánlatnak a racingbazáron talált hűtő tűnt, elektromos ventivel ötezerért. Néztem újat is. Gyakorlatilag 15- és 65 ezer között már vehetek is. Közben azért keresgéltem hűtőjavítót is, hátha olcsón meg tudom csináltatni. Eszembe jutott, hogy abba a lyukba tehetek egy sima csavart is, tömítéssel. Bementem a csavarboltba, ahol felvázoltam a helyzetet az eladónak. Mint kiderült vízvezetékszerelő. Azt javasolta, tisztítsam meg a csavart és a lyukat, kenjem be forrasztópasztával, és forrasszam vissza. Este szépen megpucoltam, és sikerült visszaforrasztani.
Drótkoronggal lepucoltam a kartervédőt, a hűtő tetejét, és alját is. A kartervédő belső felét alvázvédőztem, majd a külső részt négy rétegben lefújtam strapabíró fehér festékkel. Ezután a hűtőt is lefestettem fehérre.
Megvettem a fagyállót, és a vízkőoldót, hogy kipucoljam belülről a hűtőt, meg a fűtőradiátort. Felhívtam Kareszt, hogy mennyire tesz kárt az autóban, ha így, víz nélkül beindítom az autót, hogy beálljak a garázsba. Szerinte nem kellene, mert a vízpumpa nem bírná ki, így marad mint az autó. Kérdeztem a vízkőoldást is, de valószínű kioldaná a lyukakat is, amik esetleg a vízcsöveken vannak, tehát az is elmarad. Sebaj, legalább lesz itthon vízkőoldó.
Holnap visszateszem a hűtőt a helyére új bilincsekkel, és feltöltöm fagyállóval, és végre megpróbálom beállítani a hátsó fékjeimet, mert alig akar megállni az autó.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr65965628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása