A hűtővíz leereszőcsavarjához le kellet bontani a kartervédőt, meg még egy lemezt. Le akartam ereszteni a hűtővizet, de rossz csavart kezdtem el tekerni, így sikerült letépni a hűtőről a leeresztő csapot. A fűtéscsapot nagynehezen sikerült leszedni. Tök jó helyen vannak a csavarok. Az új csaphoz kaptam egy darab tömítést. Mivel a régi, mondhatni már nem volt, úgy döntöttem, egy régi gumiszőnyegből vágok kettőt, mindkét oldalra. A csap nehezen ugyan, de visszament a helyére. Kibogarásztam a hűtőt a helyéről. A bilincsek nem nagyon akarták elengedni a csöveket, úgyhogy levágtam őket.
Neten elkezdtem keresgélni Niva hűtőt. Találtam párat. a legjobb ajánlatnak a racingbazáron talált hűtő tűnt, elektromos ventivel ötezerért. Néztem újat is. Gyakorlatilag 15- és 65 ezer között már vehetek is. Közben azért keresgéltem hűtőjavítót is, hátha olcsón meg tudom csináltatni. Eszembe jutott, hogy abba a lyukba tehetek egy sima csavart is, tömítéssel. Bementem a csavarboltba, ahol felvázoltam a helyzetet az eladónak. Mint kiderült vízvezetékszerelő. Azt javasolta, tisztítsam meg a csavart és a lyukat, kenjem be forrasztópasztával, és forrasszam vissza. Este szépen megpucoltam, és sikerült visszaforrasztani.
Drótkoronggal lepucoltam a kartervédőt, a hűtő tetejét, és alját is. A kartervédő belső felét alvázvédőztem, majd a külső részt négy rétegben lefújtam strapabíró fehér festékkel. Ezután a hűtőt is lefestettem fehérre.
Megvettem a fagyállót, és a vízkőoldót, hogy kipucoljam belülről a hűtőt, meg a fűtőradiátort. Felhívtam Kareszt, hogy mennyire tesz kárt az autóban, ha így, víz nélkül beindítom az autót, hogy beálljak a garázsba. Szerinte nem kellene, mert a vízpumpa nem bírná ki, így marad mint az autó. Kérdeztem a vízkőoldást is, de valószínű kioldaná a lyukakat is, amik esetleg a vízcsöveken vannak, tehát az is elmarad. Sebaj, legalább lesz itthon vízkőoldó.
Holnap visszateszem a hűtőt a helyére új bilincsekkel, és feltöltöm fagyállóval, és végre megpróbálom beállítani a hátsó fékjeimet, mert alig akar megállni az autó.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.