Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2011.01.24. 22:30 Manodesign

Újra szólt a négylövetű

Megint eltelt fél év nivázás nélkül. Kezd nagyon hiányozni. Enikő már 11 hónapos, így volt kis időm szórakozni a nivával. Vasárnap felkészülten kezdtem neki az autó beindításához. Feltöltött akksi, bikakábel, új testkábel az akkura. Az elmúlt fél év sikertelen indítási kísérletei után úgy döntöttem, levégom a gumikesztyűt az elosztóról. A feltöltött - ám ezer éves - akku hamar lemerült, de nem indította be a motort. Néhány perc alatt bikázva sikerült. beindítani. Hagytam vag másfél órát járni. Közben sakkoztam a kertben álló autókkal. Mivel már fáztam, leállítottam az "új" helyén a nivát. Gondoltam, beindítom megint. Nem sikerült. Legközelebbi beindulás után ki kell mérnem a töltést, és ki kell cserélnem az akku testkábelét a frissen legyártottra. Elképzelhető, hogy a generátor nem tölt rendesen, vagy a vékonyka testkábel nem enged többet az akksiba, de akár az öreg akksi is lehet a nehézkes idulás oka.

Szombaton lejárt a műszaki. Mivel jelenleg a kassza nem engedi meg a vizsgáztatást, ezért a megtervezzett átalakítások apránkénti megvalósítása után fog menni műszakira az autó. Vélhetően nyár elején

Szerepel a listán a hátsó fék tárcsafékessé alakítása gyári első fékek felhasználásával. Ehhez a tervek szerint kell csinálni egy konzolt a féknyeregnek. Mivel a nivának háromdugattyús, két körre osztott első féknyerge van, így az egyik körre lehet kötni az üzemi féket. A másik körre egy oldalanként szabályozható hidraulikus kéziféket szeretnék.
Jelenleg a tervezés alatt álló kézifékkonzolra a korábban kiszerelt főfékhenger van szerelve. Ez még valószínű változni fog, mivel nagyon sokat kell nyomni a főfékhenger dugattyúján a két végállás között. A kézifékkar helye nagyjából adott, a kar hosszúsága is. Ha a meglévő karhosszal szeretném a munkahengert működtetni, a kar nagyon hosszú utat tesz meg a két szélső helyzete között. A kar mozgását 15, max 20 centiben szeretném behatárolni.

Szólj hozzá!

Címkék: hiba niva javítás szerelés fék generátor kézifék önindító


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr912611204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása