Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2009.09.07. 16:59 Manodesign

Fék (remélem utoljára)

Folyamatosan hibás volt a fékem mint írtam már. Kieszeltem, hogy kicserélem a hátsó munkahengereket. Múlt pénteken végre elmentem a Trawalába, és megvettem a hátsó fékmunkahengereket, és a fékbetéteket. Szombaton felhívtam Tomzit, hogy van-e kedve vasárnap jönni velem terepezni, és megbeszéltük a reggeli találkozót. Mikor hívott reggel, már kicseréltem az Escorton a fesz-szabályzót - de így se lett töltés - és már a Niva bal hátsó dobját készültem leszedni. Nagyjából egyszerűen lejött. Megérkezett Tomzi. Mikor le akartam csavarni a fékcsövet a munkahengerről, letört a csavarról a cső.
Örültem. Honnan szerezzek vasárnap délben Lada fékcsövet. Szerencsére Tomzi tudott egy vasárnap is nyitva levő keleti-autós boltot, ahol volt Lada fékcső. Persze Óbudán. Elmentünk, megvettük. Feltenni nem volt vészes. Mikor a jobboldalra került a sor, levettük a dobot.
Kiderült, hogy amiatt a munkahenger miatt nem volt fékem. Először is, tele volt kosszal.
Koszos jobb hátsó fék
Elővettem a nagynyomású mosót, és kinyomattam. Levettük a fékbetéteket. Ekkor derült fény a hibára. A hátsó dugattyú majdhogynem kiesett a helyéről, míg az elsőt meg se tudtuk mozdítani.
Tisztább hátsó fék
Itt már rutinból levágtam a csövet, mert egyszerűbbnek tűnt csillagkulccsal oldani a csavart. Feltettem az új munkahengert és az új fékcsövet. Új betétekkel felment a dob is. Ekkor légteleníteni akartunk, de nem akart fogyni az olaj a tartályból. Sógorom tanácsára kinyitottuk a légtelenítőcsavarokat. És elkezdett csökkenni az olajszint. Ezután mar könnyen ment. Visszaszenvedtem a kézifekbowdent, de gyakorlatilag csak dísznek van. Ugyanúgy nem ér semmit, mint előtte. Kimentem kipróbálni. Ég és föld a különbség. Újra van rendes fékem.
Felhívtam Lobit, hogy így öt óra tájban kint vannak-e meg. Mondta, nézik, ahogy Nefilmezz húzza ki a többieket a patakmederből. Kaja után kimentünk. Elakadni. Az egyik átjáróban egy gerenda állta utunkat. Pont akkora volt, hogy a kerék nem tudott rá fellépni. Kis tanakodás után nemi földdel és fadarabokkal átjutottunk. Sajnálom, hogy így jött össze, de legalább megoldottuk a fékproblémámat. Mar csak fékdobokat kell cserélni, ami ezek utan gyerekjátek lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: hiba niva javítás micimackó szerelés fék kézifék


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr831366217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása