Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2009.05.17. 20:24 Manodesign

Differencia

Ma végre kijutottunk terepre. Eleinte beszélgettünk, aztán négyen elindultunk "sarazni" egy kicsit. Merthogy sár az nem nagyon volt. Egy samu átment a "medencén" aztán ment utána egy Niva. A Nivát alig bírta kihúzni a Samu. Ki kellett kötni fához. Ezek után már meg se próbáltam bemenni. A gyári gumi keskeny, és nagyon gyorsan elástam volna. Pedig lehet, jobban járok, ha megpróbálom.
Miután lebeszéltem magam az átkelésről, elindultunk megkerülni. Sikerült is egy jó kis patakátkelést találni. Zozó előrement, majd navigálni visszajött, hogy mit, meg hogyan. A lefelé úttól jobban paráztam, de az könnyen ment. Felfelé először megakadt az autó, aztán egy kis rutingyakorlat után lendülettel meg bőgázzal felmásztunk. Mariannának is tetszett. Mire vízszintbe került az autó és mentünk egy kicsit, hogy a többiek is tudjanak jönni, valami fura volt. Erős kattogás hallatszott alulról. Körbanéztük, de nem láttunk semmi rendelleneset. Azt hittem, felszedett valamit az alja. Elindultunk visszafelé a bázisra. Közbe már szembe jött Zozó, hogy egy másik átkeléshez mennek. Marianna vele ment fotózni, meg videózni. Óvatosan gyökketővel visszajutottam a bázisra, ahol alaposabb kérfelmérés következett.
Előjött az egyik legáltalánosabb Niva "betegség". Sikerült letörni az első diffit a tartócsavarjairól.
Kaptam a tanácsokat, hogyha már csrélem, az erősebb, vasházas diffit tegyem bele, mert az nem törik le, mint a mostani aluházas. Hirtelen körbekérdeztem, de senikinek nem volt kéznél :)
Még ki kellett találni, hogy hogyan jutunk haza. Végül nekiálltam levenni az első kardánt. négy csavarig el is jutottam, de az ötödik kifogott rajtam. Nem akart lejönni. Végül Nefilmezz segített (megint). Neki sikerült levennie a kardánt.
Odébb kellett volna menni a púpról, mire felálltam, megkönnyítendő a szerelést, de nem ment. A középső diffi zárva - különben nincs hajtás - de a jobb hátsó kerék a levegőben volt. Ekkor úgy döntöttem, lemegyek a patakba, megfordulok, és úgy jövök ki. A lemenetel még össze is jött, meg a megfordulás fele is. Ott megforgott a hátsó kerék, és se előre, se hátra. Nefilmezz végül kicsörlőzött. Mégegyszer köszi!
Hazafelé elég érdekes volt csak hátsóhajtással közlekedni úgy, hogy gyakorlatilag csak a két első féltengely tartja a helyén az első diffit. Asszem megven a jövő heti program. Diffit kell szereznem. Remélem Nefilmezz segít betenni. Azt hiszem, sok sörömbe fog ez még kerülni :)

Szólj hozzá!

Címkék: niva első törés offroad diffi


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr371127357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása