Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2009.03.14. 17:37 Manodesign

Megint a fék

Szerdán estére sikerült időpontot egyeztetni Karesszal. Este kilencre mentem, mert még le kellett fektetniük a piciket. Mikor odaértem, elmentünk egy próbakörre, hogy lássa, mi bajom a fékkel. Kisakkozta az autókat a csápos elől, majd ráálltam. A kerekek leszedése után az összes légtelenítő csavar kapott jóadag csavarlazítót. A beletört csavarra elsőnek ráhegesztett anya lejött.
A másodikkal sikerült kitekerni, majd gyorsan beletettünk egy újat. Kb. egy óra alatt sikerült lelégteleníteni a féket. Pedig ott volt előkészítve a főfékhenger.
Gondoltam ha lesz időnk, kicserélhetnénk az első lengéscsillapítókat. Karesz nekikezdett a bal első gátló kiszedésének. A felső csavar, némi csavarlazítóval megadta magát. Az alsóról az anya lejött, de sehogy nem akart kijönni. Hosszú szenvedés után előkerült a gázlámpa, hogy megmelegítsük, de kifogyott. Éjjel elindultunk a benzinkútra palackért. Egyikben sem volt. Végül Karesz összerakta a gázpalackot, hogy azzal melegítse. Persze a csavarlazító rögtön meggyulladt. Nagynehezen lejött. Az új gátló bement a helyére. A jobb oldalon én estem neki. A felső csavart itt nehezebb volt kiszedni, mint az alsót. A balt kb. három óra, a jobbat kb. tíz perc volt kicserélni. Fél háromkor el is indultam haza.
Mára beterveztem, hogy kicserélem az olajat a váltóban, az első diffiben, és az osztóműben. Az első diffiből hamar lejött az olaj, és még betölteni is egyszerű volt. Az osztóműből, és a váltóból leengedni egyszerű, de betölteni annyira nem. Mindkét betöltőcsavar jól el van dugva. Végül lebontottam a kerdánalagút burkolatát, és levettem a felező és a diffizár karjának takarólemezét, és azon keresztül dugtam le a csövet a betöltéshez. A váltóba kb 3 decivel kevesebb olaj ment bele, mint amit a Haynes manual ír. Sebaj, ha nagyon zörög töltök még bele valahogy.
Lecseréltem a motorolajat is. Csak a motortisztítót felejtettem el beletölteni leeresztés előtt. Remélem a Casrol olaj jó leszbele a corás gagyi olaj helyett.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr861002113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása