Autószerelő szakbarbár (Nivázás alapfokon)

OffRoad, nivázás, autószerelés.
Mottó:
"... Vigyázat, fertőző !!! A terepjárós külön faj !!! Általában erdők, nádasok, mocsarak mélyén található. (Olyan helyeken ahova nyamvadt "ember" nem merészkedik.) Esetek nagy részében lapátol, csölőkötelet húz, kötési pontot keres, rántókötelet kötöget. Több kiló sár és szúnyog borítja és MINDIG VIGYOROG !!!!!! Mert a terepezésnél nincs jobb dolog a világon ! :-)" (Nivás Attis)

Címkék

acsa (1) áramtalanító (1) baba (1) cherokee (1) diffi (2) difi (2) első (1) escort (1) fejlesztés (5) fék (8) ford (1) generátor (2) goyó (4) hiba (10) imi4x4 (1) javítás (11) jbéla (4) jeep (7) kézifék (7) kipu (2) kipuffogó (2) landcruiser (2) lobengula (2) lökhárító (1) micimackó (15) nefilmezz (10) niva (25) offroad (14) oktatás (2) önindító (3) oszi (8) pici (2) samurai (2) suzuki (2) szerelés (14) szilent (3) szünet (1) találkozó (1) tápvezeték (3) terepváltó (2) törés (3) törő (2) törött (4) toyota (3) váltó (1) videó (10) wagoneer (3) wrangler (3) ződottó (2) zozó (1)

2009.01.15. 16:25 Manodesign

Végre megvan

Végre megvettem a Nivát. Mentem alkudozni a céghez, akitől származik, végül ötvenezerért odaadták. Az autót nem sikerült beindítani. Még feltöltött akksival se :( Meg a zöldkártyája és a műszakija is lejárt. Olvasgattam közben mindenféle nivás fórumot, hogy legyen valami havány gőzöm a szekérről. Mentem boltba, megvettem mindenféle alkatrászt: karburátofelújító készletet, váltóolajat, szűrőket, fékcsöveket, fékolajat, gyertyákat. Zotyával egyeztettünk időpontot, és hétfő este mentünk az autóért. A tréler csörlőjével nem sikerült felhúzni. Végül az Escorttal és kötéllel felhúztuk.
Niva_2
Itthon már megvolt a helye a garázsban. Este még le akartam cserélni az oljat, de nem volt 12es imbuszom. azért a szűrőket kicseréltem. Nézegettem, kapcsolgattam, és kiderült, hogy az indexrelé nem jó. A vészvillogó rendesen meg, de, ha valamelyik irányba kiteszem, begyorsul. Kedden irány a fétis, vettem 12es imbuszt, a trawalában meg indexrelét. Sikerült lecserélni az olajat. Beletöltöttem a fehér Escorthoz annó vett 15w40es corás olajat. Átmosni jó lesz. A gyertyák nem akartak kijönni. A melevő gyertyakulcsommal nem tudtam kiszedni. Kiderült, hogy az indexrelé amit kaptam, nem jó bele. Ez hengeres, az autóban meg valami kocka van. Szerdán, meló után szerszámbolt. Gyertyakulcs kell. A fétisben csak rendelni tudtam volna jó 5000 plusz áfáért. Bementem mellette a praktikerbe és megvettem kétezerért. Hazafelé megint alkatrészbolt: gyújtótrafó, gyertyakábel, castrol olaj, motortisztító, üzemanyagrendszer tisztító. Az indexrelét is gond nélkül kicserélték. Vittem mintadarabot, hogy milyen kell. Másik olajszűrőt persze elfelejtettem venni. Otthon megint le a garázsba. Gyújtótrafó, gyertya, gyertyakábel csere. Beültem. Kulcs elfordít, szivató ki. Beindult. Nyomtam neki gázt, egyész normális hangja van. Amikor azonban leszálltam a gázról, lefulladt. Nincs benzin? Levegős? Szitkozódtam egy sort. Kiszálltam és láttam, hogy mikor az utolsó gyertyát csréltem, nem tettem rá a kábelt. Miután felkerült a helyére az is. megint pöccre indult. szépen jár. olyan egészségesnek tűnik a hangja. Persze rögtön kiálltam az escorttal, és elmentem kipróbálni. Kicsit le van fagyva az út de ment ahogy akartam. A fék egy kicsit harmatos. Hétvégén megnézzük a fékcsöveket.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://manodesign.blog.hu/api/trackback/id/tr93879870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása